Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání

PŘEHLED MODIFIKACÍ > STŘEDNÍ VZDĚLÁVÁNÍ – ODBORNÉ > 6.1 ŠKOLA VYTVÁŘÍ KAŽDÉMU ŽÁKOVI A JEHO RODINĚ ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI KE VZDĚLÁVÁNÍ BEZ OHLEDU NA JEHO POHLAVÍ, VĚK, ETNICKOU PŘÍSLUŠNOST, KULTURU, RODNÝ JAZYK, NÁBOŽENSTVÍ, RODINNÉ ZÁZEMÍ, EKONOMICKÝ STATUS NEBO SPECIÁLNÍ VZDĚLÁVACÍ POTŘEBY.

6.1 Škola vytváří každému žákovi a jeho rodině rovné příležitosti ke vzdělávání bez ohledu na jeho pohlaví, věk, etnickou příslušnost, kulturu, rodný jazyk, náboženství, rodinné zázemí, ekonomický status nebo speciální vzdělávací potřeby.


Při přijímání žáků škola respektuje rovný přístup ke vzdělávání s maximální vstřícností ke všem uchazečům. Při rozhodování o přijetí a přestupech neupřednostňuje žáky s lepším rodinným zázemím nebo žáky bez speciálních vzdělávacích potřeb. Trvale nerozděluje žáky do tříd s odlišným kurikulem (s výjimkou tříd zřizovaných dle § 16, odst. 9 školského zákona) a ve všech třídách poskytuje vzdělání ve srovnatelné kvalitě. Škola zajišťuje rovný přístup ke kariérovému poradenství. S výjimkou plateb za spotřební materiál (např. pracovní sešity) nevyžaduje úplatu za vzdělávání poskytované dle ŠVP.